+8 Proficiency
16 Armor Class
43 HitPoints
35 Speed
3 Initiative
14 + 2 STR
16 + 3 DEX
15 + 2 CON
13 + 1 INT
17 + 4 WIS
14 + 2 CHA
Moonbeam 261: Een straal van licht (5 ft radius, 40 ft high cylinder) die 2d10 radiant damage doet (Constitution saving throw voor halve schade).
Spike Growth 277: Creëert een gebied van 20 ft van doornen die 2d4 piercing damage doen voor elke 5 ft dat een creature zich beweegt in het gebied.
Lesser Restoration 255: Geneest een creature van een ziekte of conditie zoals blinded, deafened, paralyzed, of poisoned.
Flame Blade 242: Je creëert een zwaard van vuur in je hand. Met het zwaard kun je melee spell attacks maken. Bij een hit, doet het zwaard 3d6 fire damage. Het licht geeft dim licht in een 10-foot radius.
Hold Person 251: Kies een humanoid binnen range. Het target moet een Wisdom saving throw maken. Bij failure, wordt het target gepareerd en is het paralyzed voor de duur. Het target kan elke beurt opnieuw een Wisdom saving throw maken om zichzelf te bevrijden. Bij hogere levels gegooid (3rd level of hoger), kun je één extra humanoid targetten per level boven 2nd.
Call Lightning 220: Een stormwolk verschijnt in een cilindervorm van 10 feet hoog en 60 feet breed. Wanneer je de spell cast, kies je een punt waar de bliksem inslaat. Elk creature binnen 5 feet van dat punt moet een Dexterity saving throw maken. Bij failure, neemt het 3d10 lightning damage, of halve schade bij succes. Elke beurt kun je een actie gebruiken om opnieuw bliksem te laten inslaan.
Player’s Handbook pagina: 220
Enter the digits on the key to get exclusive access.